berjalan,melihat dan mentafsir

Thursday, November 23, 2006
Berputar...
Pening..

Hari ini rasa nak termuntah ngadap komputer. Pening rasanya. Nak isi borang jawatan kosang kat UPSI. Dulu dah isi tapi masa nak cetak ink printer pulak tak der. Bila dah ada lupa lak salin kat mana no pendaftaran itu . Bila isi balik dia kata anda telah memohon. Ya Allah nak muntah rasanya . Alamat tahun seterusnya tidak kerjalah hamba lagi. Huhuhu. Marahlah emak. Dalam hal mencari kejo ini saya tidak pernah nak salahkan orang lain. Totally memang salah saya. Saya ini memang tak pandai nak cari peluang dan juga ruang. Dan apa yang paling saya takut sekali ialah interview.

Entahlah kenapa saya gerun setiap kali melangkah untuk ke interview. Saya mengajar di Henry Gurney Perempuan itu kalau kalian nak tahu tanpa interview. Heheh saya jumpa Puan Sepiah, dia tanya saya sedikit sebanyak. Kami bincang dan akhirnya saya setuju. Hanya macam itu sahaja. Dan saya pun start mengajar sebagai guru tambahan di sana tahun 2005 dan 2006 ini.

Saya mengajar di dua pusat tuisyen di Batu Gajah ini pun tanpa interview. Hanya dia tanya saya setuju ke tak? Saya kata saya setuju lalu saya terus mengajar. Senang bukan? Saya suka kerja yang tidak involve orang ramai. Saya suka kerja di lab, saya suka kerja yang membuat saya tidak perlu banyak sangat bersosial. Bukan saya anti-sosial mungkin sebab saya ini pemalu. Ha ha ha.

Tapi kalau dengan students saya tak malu.Sayalah yang paling banyak cakap dan bertanya( untuk pastikan dia org faham apa yang saya ajar). Saya akan mengajar apa yang saya tahu. Kalau saya tak tahu saya akan cakap, yang ini cikgu tak tahu. Nanti cikgu check balik semula. Mudahkan? Lagi pun saya hanya ajar sains, math, bio , kimia dan juga sejarah. Fizik dan add math saya ngaku kalah. Hehehe

Oh ya saya dah dapat baucer pembayaran cerpen dan puisi saya yang keluar di DAF bulan Oktober dan November lalu. Alhamdulillah. Bila dapat baucer ini saya terkenang zaman jahiliah saya. Cerpen pertama saya yang kelaur dia DAF Dis 05. Saya suka sangat-sangat. Tiba-tiba tak lama kemudian saya terima baucer pembayaran untuk cerpen itu. Saya hairan sebabnya saya hantar sekadar untuk suka-suka. Sekali keluar dan dapat bayaran. Heheheh. Saya hantar email sekali lagi pada editornya untuk mengucapkan syukran.

Oh ya jangan lupa, cerpen cinta terbaru saya di BLUES SELAMANYA 110. Diari Cinta Tini. Beli jangan tak beli tau. Selain DAF saya juga sangat suka baca Majalah Blues Selamanya. Sokonglah saya yer!!! InsanYalin @ Yalin .

Yang suka sangat menulis dan menjadi putri katak di kala hujan menangis di dada langit.
Sayalah Lina anak pak Akob. Mak uda kepada Si Comel Haziq. Wasalam.

P/s: Saya nampak kerja kosong di DBP di rumah Saudari Embun. Tapi semuanya tak ada kena mengena dengan saya. Hehehe. Saya ingat nak jadi pemandu kenderaanlah.
posted by Nay @ 11:22 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

© 2006 berjalan,melihat dan mentafsir | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly
First Aid and Health Information at Medical Health

 
 



 
 
About Me



Name: Nay
Home:
About Me: Sebatang pen dan kertas mampu membuat saya gembira. Kegemaran mengadap komputer. Meminati bicara pena yang bisu. Pena itu dapat menangkap merdu suara hati. maka saya suka menulis, menulis dan menulis.Syukran buat Sifu saya yang dihormati Encik RODIN. Syukran buat ayahanda tersayang YAACOB bin JUWAHER.Syukran juga buat bonda tercinta NOR AZIAN OMAR.
See my complete profile






Previous Post
Archives
Sahabat Nay
Affiliates