berjalan,melihat dan mentafsir

Wednesday, November 15, 2006
Berjalan Mencari Idea Melakar Kata
Bingkisan cinta…

Malam tadi saya mimpi saya sedang bercinta. Dan yang bestnya lelaki yang saya cinta itu ada insan lain selain saya. Hati saya sangat sakit! Sakit yang teramat sakit! Saya tak tahu kenapa dalam mimpi itu hati saya sangat sakit. Mungkin saya telah memberikan seluruh rasa cinta saya padanya.

Dalam mimpi itu air mata saya mengalir. Saya tak dapat bayangkan kalau insan yang saya cinta main kayu tiga dibelakang saya. Rupanya saya salah sangka. Dia memang sayangkan saya. Hanya saya yang bersyakwasangka padanya. Dia kata pada saya dia dah tak larat lagi. Saya renung katanya. Mencari makna tersirat. Mungkin daerah yang indah itu bukan lagi milik saya. Manik-manik kaca kini membasahi wajah saya. Saya lihat bayangnya makin jauh. Saya menjerit memanggil namanya. Dia memandang saya tanpa rasa. Mungkin rasanya mati dibunuh saya.

Saya terduduk. Cinta itu semakin jauh meninggalkan saya. Dan dia melangkah tanpa berpaling lagi. Saya lihat hujan mula turun dari dada langit. Dia melagukan keresahan di hati saya. Saya pasrah andai itu berakhirnya cinta dalam hidup saya. Akan saya biarkan dia pergi. Mungkin dia akan jumpa insan yang sekufu dengannya.

P/s: Saya mencari keajaiban cinta. Saya ingin berjalan, melihat dan mentafsir segala kisah cinta agar dapat melahirkan satu karya cinta yang teragung . bukankah saya katakana saya teruja membaca novel Ayat-Ayat Cinta yang sarat dengan cinta pada yang haq.
posted by Nay @ 8:02 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

© 2006 berjalan,melihat dan mentafsir | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly
First Aid and Health Information at Medical Health

 
 



 
 
About Me



Name: Nay
Home:
About Me: Sebatang pen dan kertas mampu membuat saya gembira. Kegemaran mengadap komputer. Meminati bicara pena yang bisu. Pena itu dapat menangkap merdu suara hati. maka saya suka menulis, menulis dan menulis.Syukran buat Sifu saya yang dihormati Encik RODIN. Syukran buat ayahanda tersayang YAACOB bin JUWAHER.Syukran juga buat bonda tercinta NOR AZIAN OMAR.
See my complete profile






Previous Post
Archives
Sahabat Nay
Affiliates