berjalan,melihat dan mentafsir

Thursday, November 09, 2006
Mentafsir Cinta
Berjalan, Melihat dan Mentafsir

Aku berjalan mencari makna cinta, melihat cinta seharusnya yang bagaimana harus ku ladeni serta mentafsir segala apa tindakannya menurut pandanganku. Aku benar-benar naïf. Cinta yang maha luas itu membuka hijapku satu persatu sehingga kelihatan akulah insan yang maha kerdil dalam menilai cinta sebenar.

Akulah si kerdil yang mentafsir cinta

Aku berjalan dalam daerah jiwa
Ku temui satu tempat terindah
Aku ingin ke sana
Benar-benar ingin mendiaminya
Tapi ia lantang menolakku
Maka ku tinggalkan dengan hati yang walang.

Aku temui satu pintu
Ia terbuka luas untukku
Ia meminta aku ke sana
Mendiami daerah hatinya
Katanya ia hanya untukku

Tapi aku naïf
Aku terlalu kebudakkan
Aku terlalu memperolokkan
Aku sering menghantar ujian
Katanya cintalah dia walau
Berdasarkan simpati

Aku terlalu naïf bukan
Mataku barangkali tuli
Hatiku barangkali beku

Akulah si kerdil yang cungap mentafsir cinta.

InsanYalin06
posted by Nay @ 6:59 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

© 2006 berjalan,melihat dan mentafsir | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.
Learn how to Make Money Online at GeckoandFly
First Aid and Health Information at Medical Health

 
 



 
 
About Me



Name: Nay
Home:
About Me: Sebatang pen dan kertas mampu membuat saya gembira. Kegemaran mengadap komputer. Meminati bicara pena yang bisu. Pena itu dapat menangkap merdu suara hati. maka saya suka menulis, menulis dan menulis.Syukran buat Sifu saya yang dihormati Encik RODIN. Syukran buat ayahanda tersayang YAACOB bin JUWAHER.Syukran juga buat bonda tercinta NOR AZIAN OMAR.
See my complete profile






Previous Post
Archives
Sahabat Nay
Affiliates